Amica © 2017
Pierwszą kuchnię gazowo-węglową wyprodukowano we Wronkach w roku 1957. Dzisiaj wykorzystujemy te 50 lat doświadczenia do produkcji nie tylko kuchni, ale także do wprowadzania na rynek innych nowoczesnych produktów ułatwiających domowe obowiązki. W pierwszym okresie obecności na rynku doskonaliliśmy naszą ofertę sprzętu grzejnego, za sprawą którego Amica stała się cenioną marką.
Obecnie Amica posiada w swojej ofercie nowoczesne sterowane elektronicznymi programatorami kuchnie, lodówki oraz pralki. Szeroka i zróżnicowana oferta handlowa obejmuje zarówno sprzęt wolnostojący jak również cieszący się coraz większą popularnością sprzęt do zabudowy. Amica posiada także w ofercie handlowej odkurzacze, żelazka, czajniki i tostery, które są uzupełnieniem podstawowej oferty produktowej.
Urządzenia powstające we Wronkach są doskonale znane nie tylko na polskim rynku, ale także na wielu wymagających rynkach europejskich. Obecnie na eksport trafia ponad 50% produkcji, a plany na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost sprzedaży eksportowej.
Bardzo ważnym dla Amiki rynkiem jest rynek wschodni, którego udział w całym eksporcie zmienia się najdynamiczniej. Jednak najważniejszą z inwestycji rozwijających eksport był zakup duńskiej firmy produkcyjno-handlowej Gram Domestic. Przejęcie to oznaczało nie tylko nabycie praw do silnej i popularnej na rynkach skandynawskich marki Gram, ale także stworzyło możliwość wykorzystania istniejących kanałów dystrybucyjnych duńskiej firmy. Ta akwizycja umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój eksportu i zbudowała podstawy ekspansji na rynki europejskie.
Amica jak nikt inny zna się na urządzeniach ułatwiających domowe obowiązki. Praktyczne, intuicyjne i ergonomiczne rozwiązania technologiczne sprawiają, że sprzętów tych zawsze używa się z przyjemnością. Żadne inne urządzenia nie mają takiej jakości, nie zapewniają takiej wygody i nie dają tyle przyjemności z gotowania, co urządzenia Amiki.
W 2010 roku Amica rozpoczęła realizację strategii pod nazwą Change. Kluczowym zadaniem tego przedsięwzięcia jest wdrożenie nowej wizji marki Amiki, która umożliwi firmie skuteczne i efektywne działanie na europejskim rynku AGD. Amica doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że tylko dobrze przygotowana firma będzie w stanie prowadzić konkurencyjną walkę i innymi uczestnikami rynku.
Oprócz projektowania i wdrażania nowych rozwiązań technologicznych w branży AGD Amica stawia też na edukację. Wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym z Poznania firma stworzyła Uniwersytet AGD Amica, czyli innowacyjny program szkoleń produktowo-sprzedażowych. Szkolenia są skierowane głównie do pracowników sprzedających urządzenia AGD oraz projektantów ze studiów mebli kuchennych. Na Uniwersytecie AGD Amica uczestnicy kursów zdobywają wiedzę dotyczącą marki i oferty Amica oraz technik sprzedaży, czy też zarządzania zespołem i efektywnej organizacji pracy.
1945
powstanie przedsiębiorstwa1957
produkcja pierwszej kuchnilata 60-te
Produkcja kuchni gazowych1967
Uruchomienie sprzedaży eksportowejlata 80-te
Eksport na rynki zachodnie1992
Nowe logo wyrobów Amica1993
powstanie Fabryki Armatury produkującej płyty kuchenne1994
prywatyzacja fabryki, uzyskanie certyfikatu ISO1996
powstanie Fabryki Lodówek1997
debiut Amiki na GPW w Warszawie, uzyskanie certyfikatu ISO 140011998
Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej2000
powstanie Fabryki Pralek2001
uzyskanie certyfikatu OHSAS 180012004
powstanie Amica International2009
przygotowanie i realizacja strategii Change2012
wyprodukowanie milionowej kuchni w ciągu jednego rokuAmica © 2017