Kodeks Postępowania Dostawcy

Preambuła

 

Amica S.A , zobowiązuje się prowadzić własną działalność w etyczny, zgodny z prawem i społecznie odpowiedzialny sposób.

Podobnego, wynikającego z tych zasad postępowania oczekujemy od wszystkich osób, z którymi Amica S.A. prowadzi transakcje handlowe.

Ponadto, Amica S.A. dąży do ciągłego doskonalenia zrównoważonego charakteru własnej działalności i produktów oraz zachęca swoich dostawców do udziału w tych wysiłkach, poprzez stosowanie zrównoważonych praktyk w ich działaniach.

Kodeks postępowania Dostawców Amica S.A określa wymagania ( zasady), jakich oczekujemy od naszych Dostawców z zakresu przestrzegania praw i przepisów, korupcji i łapówkarstwa, warunków społecznych i warunków pracy, pracy dzieci i środowiska naturalnego.

Naszym celem jest prowadzenie takiej współpracy z naszymi Dostawcami, która zapewnia pełne poszanowanie powyższych wymagań, ponieważ w następstwie dostawcy zastosują ją wobec swoich pracowników, podwykonawców, z którymi współpracują przy dostawie komponentów i usług na rzecz Amica S.A.



Zasady

 

  1. Przestrzeganie dobrych praktyk współpracy z Działem Zakupów, procedur i regulaminów.
  2. Przestrzeganie praw człowieka i praw pracowniczych.

    Przestrzeganie wszystkich obowiązujących krajowych i międzynarodowych przepisów i regulacji, w tym przepisów Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych, Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka (rezolucja Zgromadzenia Ogólnego ONZ 217 A (III) przyjęta i proklamowana w dniu 10 grudnia 1948 r.), jak również Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE C 83 z 30.03.2010), a także wszelkich standardów branżowych i wszelkich innych stosownych przepisów ustawowych.

  3. Przestrzeganie warunków społecznych i warunków pracy.

    Dostawcy zobowiązują się przestrzegać praw człowieka oraz traktować ich zgodnością i szacunkiem. W szczególności dotyczy to:

    • Zakaz pracy dzieci – dostawcy w żadnym wypadku nie mogą wykorzystywać pracy dzieci, zgodnie z definicja MOP i Konwencji Narodów Zjednoczonych i/lub zgodnie z prawem krajowym, w zależności od tego które z nich są bardziej rygorystyczne
    • Wynagrodzenie – Dostawcy musza przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów, regulacji i standardów branżowych dotyczących wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych.
    • Godziny pracy – Dostawcy musza przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów, regulacji i standardów branżowych dotyczących godzin pracy.
    • Zakaz dyskryminacji - Dostawcy mają obowiązek ściśle przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji, zakazujących dowolnej dyskryminacji podczas procesu rekrutacji i zatrudnienia ze względu na religię, wiek, narodowość, kolor skóry, płeć, orientację seksualną, kondycję fizyczną, stan zdrowia, przekonania polityczne, wyznanie lub w oparciu o inne kryteria, których stosowanie jest zabronione przez prawo.
    • Wolność Zrzeszenia się i Układów Zbiorowych – Dostawcy musza szanować prawa pracowników do tworzenia i przystępowania do związków zawodowych oraz Układów Zbiorowych Pracy
    • Zdrowie i Bezpieczeństwo – Dostawcy mają obowiązek zapewnić swoim pracownikom bezpieczeństw w miejscu pracy, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, regulacjami i normami branżowymi.
    • Warunki pracy – Dostawcy zagwarantują swoim pracownikom odpowiednie zaplecze robocze, które zapewni co najmniej łatwy dostęp do wody pitnej i urządzeń sanitarnych, bezpieczeństwa pożarowego, pomocy medycznej w nagłych przypadkach oraz odpowiednie oświetlenie i wentylację.
  4. Przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska, rozporządzeń i standardów, w tym takich jak:
    • Obowiązek oczyszczania i odprowadzania ścieków przemysłowych
    • Kontrola emisji do atmosfery
    • Recykling
    • Gospodarka i zarządzania odpadami w tym również odpadami chemicznymi
    • Pozwoleń środowiskowych i sprawozdawczości dotyczącej wpływu na środowisko

    Ponadto dostawcy będą przestrzegać wszystkich dodatkowych wymogów środowiskowych, właściwych dla komponentów lub usług świadczonych na rzecz Amica S.A., w tym wymogów specyfikacji komponentów, badań i deklaracji wymaganych przez Amica S.A.

  5. Przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania korupcji
  6. Rzetelność w przygotowywaniu oferty oraz realizacji umowy
  7. Nie zawieranie zmów cenowych
  8. Nie oferowanie cen dumpingowych
  9. Nie składania ofert w przypadku, braku odpowiedniego potencjału, doświadczenia, kompetencji
  10. Nie składania fałszywych oświadczeń w toku procesu zakupowego
  11. Nie podejmowania prób korupcyjnych
  12. Nie przekazywania żadnych korzyści pracownikom Działu Zakupów w celu wywarcia wpływu na ich decyzję w procesie zakupowym

Pobierz Deklarację Zgodności

Ochrona danych osobowych

W ramach kontaktu z Infolinią przedstawimy Tobie informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz skrócić czas oczekiwania na rozmowę z naszym konsultantem, prosimy o zapoznanie się z odpowiednią ze względu na cel Twojej rozmowy informacją – zamieszczoną pod poniższymi linkami:
Zamknij