Klient
w centrum uwagi


FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

  • Gwarancja

    • Jakie dane powinno zawierać zgłoszenie w ramach gwarancji?

      Zgłoszenie w ramach gwarancji powinno zawierać poniższe informacje:
      • 14-cyfrowy numer seryjny,
      • typ urządzenia,
      • dokładną datę zakupu.
  • Kuchnie, piekarniki, płyty gazowe

    • Na palnikach gasną płomienie.

      Podłóż pod pokrętła podkładki dystansowe znajdujące się w woreczku dołączonym do sprzętu.
    • Piekarnik nie działa, a kuchnia nie jest oświetlona.

      Sprawdź, czy czas bieżący na programatorze ustawiony jest poprawnie.
    • Piekarnik dymi podczas pieczenia.

      W trakcie pieczenia na grzałkach i w komorze piekarnika osadzają się pewne ilości tłuszczu, co może spowodować dymienie. Ustaw sprzęt na maksymalną temperaturę i włącz urządzenie na 10–15 minut, by wypalić tłuszcz. Po ostygnięciu umyj wnętrze piekarnika.
    • Chcę korzystać z urządzenia na gaz propan-butan.

      Takie użytkowanie sprzętu możliwe jest po zmianie dysz. Są one dołączone do każdego gazowego urządzenia.

  • Pralki

    • Pralka nie podejmuje pracy, panel jest ciemny.

      Sprawdź, czy nie jest aktywna blokada przed dziećmi. Naciśnij jednocześnie i przytrzymaj dłużej dwa przyciski – eco i płukanie ekstra, a następnie włącz klawisz zasilania.
    • Pralka pobiera i wylewa wodę.

      Sprawdź, na jakiej wysokości znajduje się końcówka węża odprowadzającego wodę. Wąż powinien być zawieszony za pralką, na wysokości 50–100 cm od podłogi.
    • Pralka nie wiruje.

      Uruchom urządzenie bez wsadu i sprawdź, czy problem nie wiąże się z niewłaściwym rozłożeniem odzieży w bębnie. Jeśli pralka wiruje, wsad bielizny był za mały lub za duży.
    • Na pralce pojawił się nieopisany w instrukcji obsługi kod błędu.

      Zresetuj urządzenie.
    • Pralka nie wylewa wody.

      Sprawdź czystość filtra i drożność węża odpływowego wraz z sitkiem.
    • Pralka emituje nieprzyjemny zapach.

      Problem najczęściej występuje podczas częstego prania w niskich temperaturach. W celu usunięcia zapachu należy przynajmniej raz w miesiącu włączyć urządzenie na program z temperaturą 90°C.

  • Chłodziarki

    • Lodówka nie uruchamia się, kompresor nie pracuje, nie chłodzi, nie mrozi.

      Sprawdź temperaturę pomieszczenia, w którym znajduje się sprzęt. Temperatura optymalna to +16–32°C.

    • W komorze chłodziarki na tylnej ścianie widoczne są grudki lodu na zmianę ze spływająca wodą.

      To normalne zjawisko – jego przyczyną jest cykliczna praca chłodziarki. Grudki lodu pojawiają się podczas wychładzania kompresora, a gdy przestaje pracować, lód zamienia się w wodę i spływa do otworu na skropliny. Nie ma powodu do niepokoju.
    • Pod pojemnikiem na warzywa zbiera się woda.

      Przyczyną jest zapchany otwór na skropliny, znajdujący się w tylnej ścianie chłodziarki. Przepchaj go co jakiś czas przepychaczem dołączonym do urządzenia.
    • Podczas pracy chłodziarka wydaje dźwięki.

      Odgłosy (bulgotania, przelewania, szmery i inne) są szczególnie słyszalne podczas pracy kompresora. To zjawisko charakterystyczne dla pracy układu chłodniczego. Inne hałasy i odgłosy mogą być związane np. z kontaktem z innym urządzeniem, ścianą oraz meblami, a także z ze złym wypoziomowaniem sprzętu. Hałas mogą też emitować luźne półki, szuflady itp. Dźwięki mogą również wydawać stykające się butelki czy słoiki umieszczone na półkach.
  • Płyty indukcyjne

    • Na płycie indukcyjnej pojawia się litera H.

      Urządzenie sygnalizuje, że powierzchnia pola jest jeszcze ciepła. Litera H zniknie po ostygnięciu. Ciepło resztkowe można wykorzystać do podgrzewania potraw lub utrzymywania ich w cieple.
    • Na płycie indukcyjnej pojawiają się kody błędów E...

      Zresetuj urządzenie, odłączając je z sieci na około 60 sekund.
    • Nie wiem, jakich garnków mogę używać.

      Naczynia do gotowania na płycie indukcyjnej powinny być wykonane z materiału zawierającego stal. Garnki i patelnie można łatwo sprawdzić, przykładając magnes do dna naczynia. Powinno być ono gładkie i płaskie. Jeżeli magnes jest przyciągany, naczynia są odpowiednie.

  • Okapy

    • Na okapie wyświetla się symbol F.

      Skasuj, naciskając przycisk T-timer oraz czyszcząc filtry.
    • Na okapie wyświetla się symbol C.

      Skasuj, naciskając przycisk T-timer oraz wymieniając filtry węglowe.
  • Zmywarki

    • Zmywarka nie zmywa naczyń.

      Oczyść filtr na dnie komory, sprawdź, czy otwory natrysznicy nie są zapchane i uzupełnij poziom soli. Zwróć uwagę na dostosowanie programu zmywania do stopnia zabrudzenia naczyń oraz na odpowiednie ułożenie naczyń w koszu.
    • Zmywarka wyświetla błąd E 4.

      Wysuń urządzenie i przechyl do przodu, a następnie zresetuj zmywarkę poprzez dłuższe naciśnięcie klawisza on/off.

  • Odkurzacze

    • Odkurzacz nie wciąga, słaba moc ssania.

      Sprawdź czystości worków i filtrów.
  • Usunięcie konta

    • Usunięcie konta

      Jeśli chcesz usunąć swoje konto Moja Amica, napisz do nas na adres: rezygnacja@amica.com.pl.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

  • Skontaktuj się z nami pod numerem infolinii:

801 801 800
672 546 500

Połączenia z telefonów komórkowych

Centrum udziela informacji:

  • w dni powszednie w godzinach 8:00 – 16:00
Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

W ramach kontaktu z Infolinią przedstawimy Tobie informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz skrócić czas oczekiwania na rozmowę z naszym konsultantem, prosimy o zapoznanie się z odpowiednią ze względu na cel Twojej rozmowy informacją – zamieszczoną pod poniższymi linkami:
Zamknij