Amica to ponad 70 lat budowania know-how
o sprzęcie AGD i jego użytkownikach.

W 1957 roku z taśmy w fabryce we Wronkach zeszła pierwsza kuchnia węglowo-gazowa. Od tego czasu dużo się zmieniło – zmienił się świat, zmienili się nasi klienci i my też się zmieniliśmy. Zmiana towarzyszyła nam przez cały okres i dzisiaj zdolność do zmian jest naszym wielkim atutem. W ten sposób w ciągu ostatnich 25 lat
Amica stała się symbolem sukcesu, zwiększając swoje przychody z 100 mln zł do ponad 2 mld zł w roku 2014, a produkcję kuchni z 350 000 do ponad 1,3 mln sztuk rocznie. Na rynku polskim Amica jest niekwestionowaną marką numer jeden – jest to najbardziej rozpoznawalna marka AGD wśród Polaków, a produkty z jej logiem
sprzedają się najczęściej i stoją w ponad połowie polskich domów. Amica cieszy się też zaufaniem wśród konsumentów zagranicznych. Konsekwentne doskonalenie rozwiązań technologicznych w stylowej formie sprawiło, że dziś 70 proc. przychodów firmy jest generowanych na ponad 50 rynkach zagranicznych.

Umiejętność zmiany to najważniejsza z cech całej grupy Amica, co wpływa na satysfakcję naszych klientów. Dzięki szybkiemu dostosowaniu się do konsumentów możemy kształtować naszą pozycję jako znaczącego dostawcy sprzętu domowego w Europie.

Jacek Rutkowski
CEO Amica Wronki S.A.

Kierunki rozwoju Grupy Amica

Lokalnie i globalnie

Nasze produkty są dostępne na rynku polskim, ale także na wielu rynkach zagranicznych.

Zróżnicowanie

Bardzo szeroka oferta – od piekarników do małego AGD.

Ciągły rozwój

Od najprostszych pomysłów do zaawansowanych technologii przyjaznych użytkownikom.

Tradycja i innowacje

Od standardów w projektowaniu po nowoczesne rozwiązania wyróżnione międzynarodowymi nagrodami.

Historia
  • 2015
  • 2014
  • 2012
  • 2011
  • 2009
  • 2004
  • 2000
  • 1998
  • 1997
  • 1994
  • 1993
  • 1992
  • 1980
  • 1967
  • 1960
  • 1957
  • 1945

Ponad 70 lat tradycji i doświadczenia

Już przeszło pół wieku zdobywamy doświadczenie i zaufanie konsumentów w zakresie wygody użytkowania sprzętów kuchennych i zamieniania gotowania w czystą przyjemność.

2017
Otwarcie Magazynu Wysokiego Składowania - jednego z najnowocześniejszych w skali Europy
Zmiana nazwy z Amica Wronki S.A. na Amica S.A.
2016
2015
Przejęcie brytyjskiej spółki CDA Group
Wprowadzenie nowej linii Amica IN. nagrodzonej Red Dot Design oraz IF Design
Wprowadzenie strategii HIT 2023
Przekroczenie progu przychodów – 2 mld złotych
2014
Przekroczenie progu produkcyjnego – milion kuchni w ciągu roku
Piekarnik ZEN zdobywa nagrodę Red Dot Design Award: Best of the Best
Rozpoczęcie współpracy z Agnieszką Radwańską
2012
2011
Piekarnik Integra Smart zdobywa nagrodę Red Dot Honourable Mention
Wprowadzenie nowej strategii Change
2009
Wyprawa na wschód – założenie AMICA Far East Ltd. W Chinach
2009
2004
Dalszy rozwój - powstanie AMICA International w Niemczech
2000
AMICA przejmuje duńską markę GRAM
i wprowadza na rynek rosyjski nowy brand - HANSA
Otrzymanie nagrody gospodarczej od Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
1998
1997
Wejście AMICA Wronki S.A. na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych
Sprywatyzowanie fabryki AMICA
1994
1993
Rozpoczęcie produkcji płyt kuchennych
1980
Wejście produktów z Wronek na rynki zachodnie
Rozwinięcie działalności o sprzedaż eksportową
1967
1960
Uruchomienie produkcji kuchni gazowych
Produkcja pierwszej kuchni wolnostojącej
1957
1945
Powstanie fabryki we Wronkach

Ponad 50 lat tradycji i doświadczenia

Już przeszło pół wieku zdobywamy doświadczenie i zaufanie konsumentów w zakresie wygody użytkowania sprzętów kuchennych i zamieniania gotowania w czystą przyjemność.

2015
Linia AMICA IN zdobywa nagrody Red Dot Design oraz IF Design
2014
Wprowadzenie strategii HIT 2023
Przekroczenie progu przychodów – 2 mld złotych
2012
Przekroczenie progu produkcyjnego – milion kuchni w ciągu roku
Piekarnik ZEN zdobywa nagrodę Red Dot Design Award: Best of the Best
Rozpoczęcie współpracy z Agnieszką Radwańską
2011
Piekarnik Integra Smart zdobywa nagrodę Red Dot Honourable Mention
2009
Wprowadzenie nowej serii Change
2009
Wyprawa na wschód – założenie AMICA Far East Ltd. W Chinach
2004
Dalszy rozwój - powstanie AMICA International w Niemczech
2000
AMICA przejmuje duńską markę GRAM
i wprowadza na rynek rosyjski nowy brand - HANSA
1998
Otrzymanie nagrody gospodarczej od Prezydenta Rzeczpospolitej
1997
Wejście AMICA Wronki S.A. na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych
1994
Sprywatyzowanie fabryki AMICA
1993
Rozpoczęcie produkcji płyt kuchennych
1992
Powstanie marki AMICA
1957
We Wronkach powstaje pierwsza kuchnia wolnostojąca
1945
Powstanie fabryki we Wronkach

Ochrona danych osobowych

W ramach kontaktu z Infolinią przedstawimy Tobie informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli chcesz skrócić czas oczekiwania na rozmowę z naszym konsultantem, prosimy o zapoznanie się z odpowiednią ze względu na cel Twojej rozmowy informacją – zamieszczoną pod poniższymi linkami:
Zamknij