Polityka prywatności Aplikacji Amica Home

Ostatnia aktualizacja: 5 października 2021 r.

Prosimy przeczytać niniejszy dokument i w przypadku jakichkolwiek pytań skontaktować się z nami.

Spis treści:.          

1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych  

2. Inspektor Ochrony Danych      

3. Kontakt z IOD               

4. Cel, zakres i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych         

5. Dane o lokalizacji / geofencing              

6. Odbiorcy danych osobowych  

7. Okres przechowywania danych osobowych     

8. Cofnięcie zgody            

9. Uprawnienia w zakresie przetwarzania danych osobowych      

10. Prawo do wniesienia sprzeciwu          

11. Prawo do wniesienia skargi   

12. Skutki niepodania danych      

13. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji      

14. Zabezpieczenia           

15. Kontakt         

16. Zmiany Polityki Prywatności                

17. Postanowienia końcowe        

 

Słowniczek

 

Ilekroć w niniejszym dokumencie pojawia się:

1. Amica S.A. – należy rozumieć przez to Amica Spółka Akcyjna z siedzibą we Wronkach (KRS: 17514);

2. Amica HM – należy przez to rozumieć Amica Handel i Marketing sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (KRS: 373563);

3. Amica – należy przez to rozumieć Amica S.A. oraz Amica HM;

4. Użytkownik – należy przez to rozumieć kontrahenta Amica S.A., Amica HM lub innych podmiotów z Grupy Amica lub inną osobę, która pobiera utwory z Aplikacji w związku z promocją i/lub sprzedażą produktów i/lub usług Amica S.A. lub Amica HM;

5. Utwór – należy przez to rozumieć utwory (w szczególności grafikę, utwory audiowizualne, udostępnione teksty, przepisy kulinarne) udostępnione w Aplikację przez Amica HM z opcją ich pobrania przez Użytkownika;

6. Aplikacja „Amica Home” – należy przez to rozumieć aplikację mobilną prowadzoną przez Amica HM, zawierającą zbiór Utworów udostępnianych bezpłatnie przez Amica HM w celu sprzedaży i promocji produktów i/lub usług Amica S.A. lub Amica HM, dostępną pod w sklepie z aplikacjami mobilnymi - Apple App Store lub Google Play;

7. Regulamin – należy przez to rozumieć Regulamin świadczenia usługi w ramach Aplikacji mobilnej;

8. Dane osobowe - należy przez to rozumieć dane osobowe w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 2018, poz. 1000 ze zm.)

9. Administrator danych - należy przez to rozumieć administratora danych osobowych rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 2018, poz. 1000 ze zm.)

10. Umowa licencyjna – należy przez to rozumieć Umowę licencyjną Aplikacji Amica Home

11. Pliki cookies - należy przez to rozumieć pliki cookies i inne podobne narzędzia opisane w Dyrektywie 2002/58/WE oraz zmieniającej tę Dyrektywę, Dyrektywie 2009/136/WE Parlamentu Europejskiego dotyczącej przetwarzania Danych Osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (Dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej) oraz art. 173 polskiego Prawa telekomunikacyjnego

12. Grupa Amica – należy przez to rozumieć Amica Handel i Marketing sp. z o.o., Amica S.A. oraz oddziały, podmioty stowarzyszone lub zależne do Amica HM oraz Amica S.A.

 

§1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych

 

Administratorem danych osobowych jest „Amica Spółka Akcyjna” z siedzibą i adresem we Wronkach, przy ulicy Mickiewicza 52 (64-510 Wronki), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000017514, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, o numerze NIP 763-000-34-98 oraz numerze REGON 570107305, kapitał zakładowy 15.550.546,00 zł (opłacony w całości), numer BDO 000008067.

 

§ 2. Inspektor Ochrony Danych

 

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych.

 

§ 3. Kontakt z IOD

 

W zakresie zagadnień dotyczących ochrony danych osobowych, kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych (Anna Hoffmann) jest możliwy za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, wysłanej na adres: info.dane@amica.com.pl lub poprzez przesłanie listu na adres: „Amica Spółka Akcyjna”, ul. Bułgarska 17, 60-320 Poznań z dopiskiem „Dane osobowe”.

 

§ 4. Cel, zakres i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

 

Przetwarzamy dane osobowe, które dobrowolnie nam przekazałeś w trakcie rejestracji konta, czyli Twoje imię i nazwisko oraz Twój adres e-mail.

 

Możemy również przetwarzać dane związane z geolokalizacji urządzenia, o czym możesz przeczytać więcej w kolejnym punkcie.

 

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:

świadczenia usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych w regulaminie aplikacji Amica Home. Świadczenie przez nas usług jest nierozerwalnie związane z przetwarzaniem danych osobowych i bez wykonywania tych działań nie bylibyśmy w stanie zrealizować na Twoją rzecz naszych usług;

prowadzenia działań marketingowych dotyczących naszej działalności przy pomocy środków komunikacji elektronicznej np. wiadomość e-mail. Tego typu działania będziemy wykonywać wyłącznie w oparciu o Twoją dobrowolną zgodę;

realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów. Przez nasz prawnie uzasadniony interes należy rozumieć: procesy reklamacyjne, ewentualne ustalenie, dochodzenie i egzekucję roszczeń lub obronę przed roszczeniami, zapobieganie nadużyciom i oszustwom, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego aplikacji, prowadzenie działań o charakterze marketingowym, udzielanie odpowiedzi na zapytania i wiadomości użytkowników, prowadzenie statystyk oraz dokonywanie badań analitycznych i testów w celu lepszego doboru usług do potrzeb użytkownika czy optymalizacji procesów, dokonywanie profilowania, którego celem jest jak najlepsze dopasowanie przesyłanych informacji do potrzeb i zainteresowań użytkownika, przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienia rozliczalności.

 

§ 5. Dane o lokalizacji / geofencing

 

W trakcie korzystania z aplikacji Amica Home możesz zostać poproszony o włączenie usługi lokalizacji. Zgoda na lokalizację i włączony dostęp do lokalizacji jest nam potrzebny:

do wyświetlenia listy dostępnych sieci WiFi;

połączenia się z siecią utworzoną przez piekarnik SmartIN oraz z siecią WiFi domową;

sprawdzenie i pobranie informacji o sieci - do jakiej jesteśmy podłączeni / sieć w zasięgu.

Ww. cele realizujemy w trybie „Zezwalaj tylko podczas używania aplikacji” czyli nie w trybie ciągłym.

W przypadku usługi geofencing możemy mieć stały dostęp do usługi lokalizacji. Nie musisz włączać tej funkcji. Zachęcamy ponieważ jej celem jest bezpieczeństwo poprzez informowanie o wyjściu poza bezpieczną strefę (60 m od piekarnika) w sytuacji, gdy Twoje urządzenie jest włączone. Wówczas otrzymasz odpowiednie powiadomienie.

 

§ 6. Odbiorcy danych osobowych

 

Możemy udostępniać dane osobowe następującym kategoriom podmiotów: podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz np. firmy świadczące usługę przechowywania danych, firmy świadczące usługę hostingu, firmy świadczące pomoc w usługach marketingowych, firmy świadczące usługi w zakresie analizy funkcjonowania spółki (audyt).

 

Podmiotom zewnętrznym przekazywane są tylko dane osobowe, bezpośrednio związane z usługą świadczoną na naszą rzecz w związku z aplikacją Amica Home. Podmioty te zobowiązane są do ochrony danych osobowych oraz nie mają prawa wykorzystywać ich do żadnego innego celu niż świadczenie usługi na naszą rzecz.

 

§ 7. Okres przechowywania danych osobowych

 

Twoje dane osobowe przechowywane będą do czasu istnienia podstawy do tego, tj.:

 

w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, do momentu jej wycofania;

w przypadku niezbędności przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i do momentu upływu przedawnienia roszczeń związanych z przedmiotem umowy, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;

w przypadku, gdy postawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania tego interesu.

§ 8. Cofnięcie zgody

 

Udzielona przez Ciebie zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać w każdej chwili cofnięta. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

§ 9. Uprawnienia w zakresie przetwarzania danych osobowych

 

Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, a także prawo żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W określonych prawem przypadkach, masz prawo do przeniesienia danych osobowych.

 

§ 10. Prawo do wniesienia sprzeciwu

 

W przypadku przetwarzania danych osobowych opartych na prawnie uzasadnionym interesie, masz prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania.

 

§ 11. Prawo do wniesienia skargi

 

Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

 

§ 12. Skutki niepodania danych

 

Podanie danych osobowych przez niezbędne do założenia konta. W przypadku niektórych sposobów łączenia się z piekarnikiem, założenie konta jest niezbędne do prawidłowego działania aplikacji Amica Home.

 

§ 13. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

 

W ramach aplikacji Amica Home nie prowadzimy operacji, które mogłyby zostać zakwalifikowane jako zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

 

§ 14. Zabezpieczenia

 

Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, a w szczególności zabezpieczamy dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przetwarzaniem z naruszeniem prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

 

§ 15. Kontakt

 

W zakresie zagadnień dotyczących ochrony danych osobowych, kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych (Anna Hoffmann) jest możliwy za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, wysłanej na adres: info.dane@amica.com.pl lub poprzez przesłanie listu na adres: „Amica Spółka Akcyjna”, ul. Bułgarska 17, 60-320 Poznań z dopiskiem „Dane osobowe”.

 

§ 16. Zmiany Polityki Prywatności

 

Możemy aktualizować Politykę Prywatności. W szczególności wraz z rozwojem aplikacji Amica Home. Zmiana uwidaczniana jest poprzez umieszczenie nowej treści Polityki Prywatności w aplikacji oraz uwidocznienie informacji o zmianie polityki poprzez zmianę informacji o ostatniej aktualizacji dokumentu (informacja o aktualizacji dokumentu uwidoczniana jest w części tytułowej polityki).

 

Dodatkowo poinformujemy Ciebie o zmianach poprzez wysłanie wiadomości e-mail.

 

§ 17. Postanowienia końcowe

 

Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż podczas przetwarzania jego dane osobowe mogą być przesyłane za pomocą sieci Internet lub innych systemów przesyłu danych na odległość.