Zaprezentowaliśmy naszą nową długoterminową strategię 2024-2030+ „Back to Profitability”

Zaprezentowaliśmy naszą nową długoterminową strategię 2024-2030+ „Back to Profitability”
Wprowadziliśmy w Grupie wolontariat pracowniczy. Pracownicy chętnie angażują się w różne akcje charytatywne na rzecz ochrony środowiska i pomocy potrzebującym, w tym w akcję Wspólnie Pozmieniajmy.
W tym roku obchodziliśmy 25-lecie obecności Grupy Amica na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co stanowiło ważny kamień milowy w historii naszej firmy. Z tej okazji zaprezentowaliśmy również naszą strategię ESG, podkreślając zaangażowanie w zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną.
Rok 2020 przemodelował nasze zwyczaje, zachowania zakupowe, a jednak rodzina Amiki wyszła z niego więcej, niż obronną ręką.
Do Grupy Amica dołącza hiszpańska marka Fagor Electrodoméstico, z którą wiąże się umowa licencyjna na sprzedaż dużego sprzętu AGD i perspektywy dalszej ekspansji na rynki zagraniczne.
Grupa Amica rozszerzyła się o państwa: Francja, Hiszpania, PortugaliaZgodnie z realizowaną strategią i planem dywersyfikacji przychodów oraz zdynamizowania sprzedaży, dochodzi do przejęcia spółki Sideme – francuskiego dystrybutora sprzętu AGD.
Grupa Amica rozszerzyła się o państwo Francja. Równolegle, otwarty zostaje nowy, w pełni zautomatyzowany Magazyn Wysokiego Składowania. To unikatowy w skali Europy i najwyższy tego typu budynek w Polsce, który umożliwi realizację długoterminowych celów rozwoju Grupy Amica.Kolejnym wielkim krokiem dla Grupy Amica okazuje się przejęcie brytyjskiej marki CDA, doskonale znanej w takich kanałach dystrybucyjnych, jak choćby studia mebli kuchennych.
Grupa Amica rozszerzyła się o państwa: Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Irlandia.Sukces Grupy znajduje potwierdzenie w liczbach – przekroczenie kolejnego progu produkcyjnego oznacza 1 milion konstruowanych kuchni w ciągu roku.
Kilka lat później, bo już w 2009 roku, powołane zostaje do życia – w postaci Amica Far East Ltd. w Chinach.
Przedstawicielstwo całej Grupy Amica na wschodzie.
By zwiększyć konkurencyjność Firmy poza granicami Polski, powstaje w Niemczech Amica International.
Amica przejmuje duńską firmę Gram – tradycyjny i prestiżowy brand w całej Skandynawii.
Obrazem ekspansji Firmy okazuje się nie tylko rosnący eksport na rynki zagraniczne, ale też przejęcie Hansy, marki niezwykle popularnej w krajach Europy Wschodniej, która do dziś kojarzy się z solidną technologią.
Następuje wejście Firmy na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, co znacząco podnosi możliwości inwestycyjne Spółki i przyczynia się do jej dalszego rozwoju.
Fabryka zyskuje nową tożsamość prawną i zostaje przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa pod nazwą Amica Holding S.A.
Rok później dochodzi do prywatyzacji Firmy.
Modernizacja Fabryki i konsekwentnie zwiększane zdolności produkcyjne skutkują eksportem, który osiąga symboliczny próg miliona sprzedanych za granicę kuchenek gazowych.
Kolejnym przełomem jest uruchomienie produkcji kuchni gazowych i związana z tym rozbudowa Zakładu, która zwiększa moce przerobowe i daje możliwość ekspansji na rynki zagraniczne.
Pierwsze 7 tysięcy sztuk kuchni gazowych trafia do ZSSR.
Kolejnym etapem ewolucji Zakładu staje się jego specjalizacja. Zgodnie z przyjętą strategią następuje wycofanie się z dotychczasowej produkcji niektórych wyrobów metalowych.
Zakład zatrudnia już ponad 400 osób. Podstawowy zakres jego działalności obejmuje produkcję łańcuchów Galla, tablic rejestracyjnych i regałów zecerskich.
Mała miejscowość Wronki pod Poznaniem. To właśnie tu, na ul. Towarowej 3, powstaje Fabryka Wyrobów Metalowych.
W prowizorycznie zorganizowanej kuźni pracuje kilkunastu robotników. Zajmują się oni remontem ciągników i maszyn rolniczych, naprawą samochodów oraz motocykli, a nawet podkuwaniem koni.