Polityka prywatności Aplikacji Amica Smart
Spółka Amica S.A. przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa danych osobowych Użytkowników. Amica S.A. jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Aplikacji Amica Smart. Korzystanie z Aplikacji i przetwarzanie danych osobowych wymaga zawarcia umowy, dlatego zastosowanie znajdują również zapisy Umowy udostępnienia usług przez Amica S.A., w szczególności w zakresie wskazanych w tym dokumencie definicji.
Prosimy przeczytać niniejszy dokument i w przypadku jakichkolwiek pytań skontaktować się z nami.
1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest spółka Amica Spółka Akcyjna z siedzibą we Wronkach, przy ulicy Mickiewicza 52 (64-510 Wronki), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000017514, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, o numerze NIP 763-000-34-98 oraz numerze REGON 570107305, kapitał zakładowy 15.550.546,00 zł (opłacony w całości), numer BDO 000008067.
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych.
3. Kontakt z IOD
W zakresie zagadnień dotyczących ochrony danych osobowych, kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, wysłanej na adres: info.dane@amica.com.pl lub poprzez przesłanie listu na adres: „Amica Spółka Akcyjna”, ul. Bułgarska 17, 60-320 Poznań z dopiskiem „Dane osobowe”.
4. Cel, zakres i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Informacje o urządzeniach IoT (Internet rzeczy) mogą obejmować różne zestawy sprzętu gospodarstwa domowego marki Amica („Urządzenia IoT”). Użytkownik samodzielnie decyduje jakie sprzęty gospodarstwa domowego będą widoczne w aplikacji i w zależności od tego zakres i cel przetwarzania danych osobowych będzie inny.
Zakres i cel przetwarzania danych |
Podstawa prawna |
Twoje dane osobowe w postaci imienia i nazwiska, adresu email i numeru telefonu będą przetwarzane w celu świadczenia przez nas usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych w Regulaminie Aplikacji oraz w Umowie udostępnienia usług. Świadczenie przez nas usług jest nierozerwalnie związane z przetwarzaniem danych osobowych i bez wykonywania tych działań́ nie bylibyśmy w stanie zrealizować́ na Twoją rzecz naszych usług a Aplikacja nie mogłaby funkcjonować prawidłowo.
|
Podstawą przetwarzania danych jest realizacja zawartej umowy (art. 6 ust 1 lit b) RODO).
|
W celu właściwej realizacji usług, w szczególności właściwego sterowania Urządzeniami IoT Aplikacja zbiera i przetwarza takie dane jak: model urządzenia IoT, nazwa urządzenia nadana przez Użytkownika, lokalizacja Urządzenia i jego ustawienia, informacje o połączeniu sieciowym (w tym SSID i hasło), informacje o środowisku sieciowym, kod kraju urządzenia, nazwę operatora sieci urządzenia, wersję systemu operacyjnego, adres IP i numer IMEI, dane z czujników i dane konfiguracji, informacje z dzienników awarii, identyfikatory urządzeń (na przykład numer ICCID) oraz nazwę automatyzacji.
Przetwarzanie powyższych danych jest istotne w celu umożliwienia właściwych interakcji pomiędzy Urządzeniami IoT a urządzeniami innych marek, które są widoczne w Aplikacji. |
Podstawą przetwarzania danych jest realizacja zawartej umowy (art. 6 ust 1 lit b) RODO).
|
W przypadku korzystania z Urządzeń, które rejestrują dźwięk lub obraz, w przypadku gdy Użytkownik zdecyduje się udostępnić takie dane, będziemy przetwarzać dane w postaci obrazów, plików wideo lub audio.
|
Podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust 1 lit. a) RODO).
|
W przypadku korzystania z poleceń głosowych do sterowania Aplikacją będziemy przetwarzać dane w postaci rozmów i poleceń głosowych, w celu ich dalszego przetworzenia.
|
Podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust 1 lit a) RODO).
|
Twoje dane osobowe będą również przetwarzane w celu dostarczenia spersonalizowanych komunikatów marketingowych. Działania marketingowe będziemy prowadzić przy pomocy środków komunikacji elektronicznej np. wiadomoścí e-mail lub wiadomości push. Tego typu działania będziemy wykonywać́ wyłącznie w oparciu o Twoją dobrowolną zgodę̨.
|
Podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust 1 lit a) RODO).
|
W trakcie korzystania z aplikacji Amica Smart możesz zostać poproszony o włączenie usługi lokalizacji. Zgoda na lokalizację i włączony dostęp do lokalizacji jest nam potrzebny do:
Użytkownik może wybrać w jakim trybie będą realizowane ww. cele „Pozwól raz”, Pozwalaj gdy używam aplikacji”, „Nie pozwalaj” – lokalizacja nie będzie dokonywana w trybie ciągłym. W przypadku usługi geofencing możemy mieć stały dostęp do usługi lokalizacji. Nie musisz włączać tej funkcji.
|
Podstawą przetwarzania danych jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
|
W uzasadnionych prawem przypadkach Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać w celu realizacji obowiązujących przepisów, w szczególności wypełnienia nakazów wydanych przez organy administracyjne czy sądy powszechne.
|
Podstawą przetwarzania danych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). |
Dane osobowe będziemy przetwarzać w celu realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów. Przez nasz prawnie uzasadniony interes należy rozumieć: procesy reklamacyjne, ewentualne ustalenie, dochodzenie i egzekucję roszczeń lub obronę przed roszczeniami, zapobieganie nadużyciom i oszustwom, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego aplikacji, prowadzenie działań o charakterze marketingowym, udzielanie odpowiedzi na zapytania i wiadomości Użytkowników, prowadzenie statystyk oraz dokonywanie badań analitycznych i testów w celu lepszego doboru usług do potrzeb Użytkownika czy optymalizacji procesów, dokonywanie profilowania, którego celem jest jak najlepsze dopasowanie przesyłanych informacji do potrzeb i zainteresowań Użytkownika, przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienia rozliczalności.
|
Podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). |
5. Odbiorcy danych osobowych
Możemy udostępniać dane osobowe następującym kategoriom podmiotów: podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz w celu realizacji usługi Smart np. firmy świadczące usługę przechowywania danych, dostawcy usług IT, firmy świadczące usługę hostingu, firmy świadczące pomoc w usługach marketingowych, firmy świadczące usługi w zakresie analizy funkcjonowania spółki (audyt).
Podmiotom zewnętrznym przekazywane są tylko dane osobowe, bezpośrednio związane z usługą świadczoną na naszą rzecz w związku z aplikacją Amica Smart. Podmioty te zobowiązane są do ochrony danych osobowych oraz nie mają prawa wykorzystywać ich do żadnego innego celu niż świadczenie usługi na naszą rzecz.
Dane osobowe mogą być również przekazywane innym spółką z Grupy Kapitałowej Amica.
Dane osobowe nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
6. Okres przechowywania danych osobowych
Twoje dane osobowe przechowywane będą do czasu istnienia podstawy do tego działania, tj.:
- w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, do momentu jej wycofania;
- w przypadku niezbędności przetwarzania danych osobowych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i do momentu upływu przedawnienia roszczeń związanych z przedmiotem umowy, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
- w przypadku, gdy postawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania tego interesu.
Pomimo tego, że naszym celem jest przechowywanie danych Użytkownika przez okres opisany powyżej, to jednak w niektórych sytuacjach dane te mogą być przechowywane przez okres dłuższy, w szczególności jeżeli wynika to z obowiązujących przepisów prawa. dane te mogą być przetwarzane przez dłuższy okres na mocy obowiązujących przepisów prawa.
Dane Użytkownika przez cały okres ich przetwarzania będą podlegały odpowiednim zabezpieczeniom.
7. Cofnięcie zgody
Udzielona przez Ciebie zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać w każdej chwili cofnięta. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Uprawnienia w zakresie przetwarzania danych osobowych
Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, a także prawo żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W określonych prawem przypadkach, masz prawo do przeniesienia danych osobowych.
9. Prawo do wniesienia sprzeciwu
W przypadku przetwarzania danych osobowych opartych na prawnie uzasadnionym interesie, masz prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania.
10. Prawo do wniesienia skargi
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
11. Skutki niepodania danych
Podanie danych osobowych przez niezbędne do założenia konta. W przypadku niektórych sposobów łączenia się z Urządzeniami IoT, założenie konta jest niezbędne do prawidłowego działania aplikacji Amica Smart.
12. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W ramach aplikacji Amica Smart nie prowadzimy operacji, które mogłyby zostać zakwalifikowane jako zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
13. Zabezpieczenia
Stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, a w szczególności zabezpieczamy dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przetwarzaniem z naruszeniem prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
14. Kontakt
W zakresie zagadnień dotyczących ochrony danych osobowych, kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, wysłanej na adres: info.dane@amica.com.pl lub poprzez przesłanie listu na adres: „Amica Spółka Akcyjna”, ul. Bułgarska 17, 60-320 Poznań z dopiskiem „Dane osobowe”.
15. Zmiany Polityki Prywatności
Możemy aktualizować Politykę Prywatności. W szczególności wraz z rozwojem aplikacji Amica Smart. Zmiana uwidaczniana jest poprzez umieszczenie nowej treści Polityki Prywatności w Aplikacji oraz uwidocznienie informacji o zmianie polityki poprzez zmianę informacji o ostatniej aktualizacji dokumentu (informacja o aktualizacji dokumentu uwidoczniana jest w części tytułowej polityki).
Dodatkowo poinformujemy Ciebie o zmianach poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
16. Postanowienia końcowe
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż podczas przetwarzania jego dane osobowe mogą być przesyłane za pomocą sieci Internet lub innych systemów przesyłu danych na odległość.